Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Valborgs-fix.

Av Lisa - 2015-04-30 14:37

Fryst limetårta, innan själva fryset! :P
(Receptet:
Riv 300 gram mandelmassa å blanda i hop med 3 äggvitor.
Grädda i 175 grader i ca 25 minuter.
(I springform helst)
Låt svalna.
Vispa 4 dl grädde ganska hårt å blanda ner saft å skal från 1 lime, 1 dl florsocker å 3 äggulor.
Bred gräddsmeten över bottnen å frys kakan i minst 4 timmar.
Ta fram den ca 30 minuter innan servering! :)

En välberövad favorit som varmt rekommenderas när man tröttnat på choklad-desserter. :) )

Efterrätten är i frysen å jag tänkte försöka få ordning på dukningen(utan servetter som räcker. ska bunkra från Ikea på söndag!) innan jag duschar av mej jobbdammet. :)

Vilken potatissallad det blir är ännu inte helt klart, men det löser sej nog allt eftersom. :)

Gänget ramlar in här först efter fem men ändå har jag hög puls å stressar omkring.
Jag vet verkligen inte varför men jag har känt mej ganska speedad hela dagen här.
Får hoppas jag kan slappna av här nu strax. :)

Här kommer säkerligen dyka upp både matbilder å annat under kvällen, men jag väl ändå passa på att önska er glad Valborg å hoppas ni också tar tillfället i akt att fira lite. ;)

Kram å hej på er! :)

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards