Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Falafel. :)

Av Lisa - 2016-03-11 11:00

 

Torsdagsmiddagen var vegetarisk denna veckan, då det serverades falafel.

Barnen var anigens neggiga(som till allt nytt!) men jag å köttomanen Martin slök allihop. :P

De blev verkligen supergoda, å inte var de svåra att göra heller.


Tummen upp för både falafel å vad som kan va startskottet på mer vegetariska måltider i det här hemmet. :D


Hur gjorde jag då?





Falafel.

 

(Veganska kikärtsbiffar)

 

Mixa i matberedare:


Kikärtor, två paket avrunnet á 130 gram.

1 gul lök

1 vitlöksklyfta

2 msk majsstärkelse

sambal olek(eller harissa är nog också gott)

spiskummin

salt


(receptet hittade jag hos arla, å jag valde just det för det inte innehöll vetemjöl som många andra gjorde)

 

Sen steker man de små falaflarna olja på medelvärme i 3-5 minuter per sida. :D


Vi åt pommes å aioli å sallad till just denna gången.

Men jag kan tänka mej att man kan variera både smaksättning å tillbehör i oändlighet. :D



 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards