Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

En söndag hittills. ;)

Av Lisa - 2015-11-08 14:59

Jag överraskade ju då Leo med ett litet besök på Blekinge exotiska värld i dag.

De hade byggt ett helt nytt spindel-rum sen vi var där sist å när Leo fick äran att hålla en (läbbig!) kackerlacka som täckte hela hans hand var succén ett faktum. ;)

Jag ska strax ge mej i kast med steken här men först tänkte jag bjuda er på receptet på gårdagens kladdkaka.

Jag mixtrade i hop olika recept, å måste säga att det var det mest lyckade glutenfria försök jag gjort.

Glutenfri kladdkaka med Daim
(här ville autocorrect att det skulle stå kladdkaka med Darin. :P)
Rör i hop 3 dl socker med 2 ägg.
Blanda två rågade dl glutenfri mjölmix med 4 msk kakao å 2 msk vaniljsocker.
Rör ner i äggsmeten tillsammans med 100 gram smält smör.
Hacka två dubbeldaim(alltså fyra små. :P) å blanda ner hacket i smeten.
Grädda i bröad(bröade med kokos! :)) form i 200 grader i 17 minuter.

Kakan är godast kylskåpskall å vi hade daimgrädde till. ;)
(Vispad grädde med hackad Daim alltså.)

I dag blir det inte kladdkaka utan glass till dessert! ;)

Å huvudrätten blir som sagt en slottsstek! :)

Hoppas ni har en bra dag.
Hörs senare! ;)

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards