Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Fröbröd.

Av Lisa - 2016-01-08 12:31

Jag försöker ju undvika gluten(å framför allt dolt socker) i mesta möjliga mån.
Dels för att jag gärna hade loosat ett par kilon(minst!) men också för att undvika blodsocker-kraschar å va piggare överlag.

Jag har dock väldigt svårt att äta frukost utan macka så jag har bakat bröd utan gluten denna veckan.
Lchf-scones( http://mobil.lisoball.bloggplatsen.se/2013/11/25/10367536-lchf-scones/ ) å fröbröd.

Blanda 2 ägg med 1,5 del riven ost(cheddar, Västerbotten förslagsvis!).
Rör ner 1/2 msk fiberhusk å 1/2 tsk bakpulver å mandelmjöl/valfria frön(sedan,lin,solros,pumpa) med total mängd av 1 dl.
Bred i en form, ca 1 cm tjockt, toppa med vad ni gillar(jag har extra ost på just dessa) å grädda i 225 grader i ca 15 minuter.


I dag ska jag baka detta: http://mobil.lisoball.bloggplatsen.se/2013/11/28/10374710-kesobrod/ som jag också gillar! :)

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards